ÚOHS se zakázkou s předpokládanou hodnotou 637 milionů korun zabýval více než rok. Důvodem byl podnět společnosti Eurovia. Poprvé o chybách ŘSD rozhodl letos v dubnu, nyní závěry svých podřízených potvrdil i Rafaj.
Podle antimonopolního úřadu ŘSD chybovalo při posouzení původně vítězné nabídky. \"Mimořádně nízká nabídková cena nebyla zdůvodněna objektivními příčinami,\" uvedl ÚOHS v rozhodnutí. Postup ŘSD mohl ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, proto ÚOHS hodnocení nabídek zrušil.
S výstavbou v úseku Velká Bíteš - Devět křížů se původně nepočítalo. Zakázka byla vypsána před dvěma lety. O modernizaci úseku rozhodlo ministerstvo dopravy v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.
OHL ŽS a Alpine Bau opravuje na Vysočině ještě úsek dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Podle dřívějších informací opravy zřejmě neskončí dříve než v polovině příštího roku. Zpoždění prací se podle ŘSD včetně zimní technologické přestávky pohybuje kolem 200 dní. Firma OHL ŽS se hájila tím, že zdržení nastalo kvůli špatnému stavu podloží.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
