Poslanci do vládní předlohy původně vložili ustanovení, které by policii zabránilo odtahovat auta zákonodárců. Později ale na návrh Senátu tuto pasáž zase vypustili a k podpisu prezidentovi normu odeslali již bez ní. Ve finále se tedy v tomto ohledu nic nemění - policie bude moci i nadále auta zákonodárců odtahovat.
Spornou část do normy předtím poslanci vložili na návrh svého kolegy Stanislava Humla (ČSSD). Podle Humlova návrhu by policie mohla ze zón placeného stání odtahovat auto jen v případě, kdy na něj nejprve nasadila botičku a motorista do 24 hodin nepožádal o její odstranění. Ustanovení by v praxi znamenalo, že by nebylo možné odtahovat vozidla poslanců, senátorů či například invalidů, jimž zákon zakazuje botičku nasadit.
Cílem novely je jinak hlavně ztížit zahraničním řidičům možnost vyhnout se trestu za dopravní přestupky spáchané v České republice. Počítá s tím, že cizinec bude muset obdržet informace o svých proviněních proti pravidlům dopravy v ČR ve svém rodném jazyce. Informační formulář bude obsahovat údaje o tom, jakého přestupku se kdy a kde podezřelý dopustil, včetně možného postihu. Podrobnější informace pak budou v samotném oznámení o zahájení řízení.
Novela má změnit současný stav, kdy nelze majitele vozidla v zahraničí vypátrat podle registrační značky. Cizinci totiž zatím nemusí na české výzvy a žádosti odpovídat. Valná většina přestupků tak zůstává bez potrestání.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
