\"Ačkoli podmínky na trzích zůstávají náročné, máme šanci dosáhnout desetimilionové hranice již v letošním roce, tedy o čtyři roky dříve, než se původně plánovalo,\" uvedl člen představenstva Christian Klingler, který je za prodej odpovědný.
Prodej Volkswagenu na evropském trhu v období od ledna do září stoupl o více než šest procent na 2,9 milionu vozů. V Číně se prodej zvýšil dokonce o 15 procent na 2,7 milionu vozů, ve Spojených státech však klesl o pět procent na 439.600 vozů.
Volkswagen, jehož součástí je také mladoboleslavská Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Škoda již dříve oznámila, že za první tři čtvrtletí zvýšila prodej o 13 procent na 774.100 vozů. V samotném září prodej stoupl o více než desetinu na 95.600 vozů, což představuje nový rekord.
Mezi značky koncernu Volkswagen patří vedle Škody také Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat. Volkswagen se chce nejpozději do roku 2018 stát největší automobilkou na světě z hlediska objemu prodeje. Podle srpnové studie institutu Center of Automotive Management (CAM) by firma mohla tento cíl splnit již letos.
pmh šeb



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
