Stejný podíl firem míní, že ekonomické ztráty kvůli sankcím z ruské strany pro Evropu příliš vysoké nejsou, a tudíž je nasnadě je podstoupit, aby pomohly Ukrajině.
\"Téměř 70 procent firem považuje sankce za správné opatření a zároveň se domnívá, že ekonomické ztráty Evropy nejsou příliš velké. Je zajímavé, že téměř polovina z nich by sankce dokonce přitvrdila,\" komentoval výsledky výkonný ředitel útvaru Firemní bankovnictví ČSOB Petr Manda.
Firmy nemají jednotný názor, zda by společnosti, kterým ušel zisk v důsledku sankcí, měly dostat finanční kompenzaci od státu. Mírná většina firem, 55 procent, s tímto krokem nesouhlasí. Ušlý zisk v důsledků sankcí by nejčastěji od státu požadovaly firmy, na které mají zavedené sankce přímý vliv.
Na tři čtvrtiny podniků souhlasí alespoň s jedním návrhem státu ohledně zmírnění dopadu sankcí, tedy takzvaného kurzarbeitu nebo snížení zdravotního a sociálního pojištění, které platí zaměstnavatelé. O něco častěji se podnikatelé přiklánějí ke snížení pojištění.
Sankce ze strany EU cílí na kapitálový trh, vojenský průmysl, zboží dvojího užití a citlivé technologie pro těžbu ropy. Sankce EU vůči Rusku podle srpnového vyjádření ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka povedou k poklesu tržeb českých firem o asi 2,2 miliardy korun a ohrožení 700 pracovních míst. Odvetné sankce Ruska prý ohrozí tržby ve výši 300 milionů korun a 130 pracovních míst.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
