\"Přímé ztráty způsobené touto stávkou budou kolem 30 milionů eur,\" řekl v n-tv analytik Jochen Rothenbacher z Equinet Bank. Další škody, jejichž výše se dá jen obtížně vyčíslit, podle něj způsobila protetstní akce na renomé aerolinek. Podle něj se budou cestující nyní častěji obracet na konkurenci Lufthansy, což by mohlo ohrozit očekávaný hospodářský výsledek podniku, který chtěl letos dosáhnout provozního zisku ve výši jedné miliardy eur.
Současná 35hodinová stávka vedla ke zrušení 1511 z 2333 plánovaných letů. Mezi odvolanými spojeními je dnes i šest párů spojů mezi Prahou a Frankfurtem a jeden pár spojů mezi Prahou a Mnichovem.
V Německu stávka nejhůř zasáhla letiště ve Frankfurtu. Dnes z něj nestartují žádné dálkové lety, zrušena byla i většina spojů na krátké a střední vzdálenosti. V Mnichově, který je pro Lufthansu druhým nejdůležitějším vzdušným přístavem, se daří odbavovat zhruba polovinu plánovaných letů. Aerolinky dokázaly zachovat většinu dálkových spojů, které mají odlet z Düsseldorfu.
Odborový svaz Vereinigung Cockpit (VC), který stávku svolal, je s jejím průběhem spokojený. \"Účast pilotů na stávce je vysoká,\" řekl televizi ARD Markus Wahl z vedení svazu. Zároveň pohrozil vyvoláním dalších stávek, pokud Lufthansa pilotům neustoupí ve sporu o důchodový program.
Vedení Lufthansy tvrdí, že je připraveno k ústupkům, očekává je ale i od svazu VC. \"Nekonkurují nám jen nízkonákladové aerolinky v Evropě, ale také státem subvencované aerolinky z Perského zálivu. Nemůžeme si proto dovolit mít v některých oblastech náklady o 50 procent vyšší než konkurence,\" řekl v ARD mluvčí Lufthansy Andreas Bartels.
Piloti Lufthansy se bouří proti záměru společnosti provést změny v důchodovém programu. Podle dosavadního ustanovení mohou předčasně odejít do penze v 55 letech a firma jim následně vyplácí 60 procent platu do té doby, než mají nárok na starobní důchod. Vedení Lufthansy chce potřebný věk pro předčasný důchod posunout na 60 let s tím, že musí kvůli silné konkurenci šetřit.
Svaz VC uspořádal kvůli sporu o důchodový program v dubnu třídenní stávku. Vlna stávek následovala od konce srpna, nynější protest je už šestý během dvou měsíců. Stávky dosud postihly přes půl milionu pasažérů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
