K takřka čtvrtinovému nárůstu objemu zakázek došlo i přes jejich mírný pokles. Počet ukončených výběrových řízení od ledna do konce září letos poklesl meziročně o 6,5 procenta na 4242 zadaných zakázek. Průměrná cena zakázky tak letos vzrostla.
V průměru necelou čtvrtinu zakázek z celkového objemu zadala v období od začátku roku Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) společně s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). U SŽDC šlo o zakázky za 13,2 miliardy korun, v loňském roce přitom byla tato částka o 28 procent nižší. To ŘSD si oproti prvním devíti měsícům minulého roku pohoršila o šest procent na 7,6 miliardy korun.
\"Personální nestabilita v některých státních úřadech a organizacích je příčinou pomalého vypisování ale i zadávání veřejných zakázek,\" upozornil na nestabilní personální situaci hlavně v ŘSD business manager společnosti Ruukki ČR a SR Branislav Bačo.
Nárůst veřejných zakázek na výstavbu a rekonstrukce je podle stavařů pozitivním faktem. \"Tuto skutečnost ale bohužel negativně ovlivňuje několik faktorů. Jedním je enormně dlouhá prodleva mezi vypsáním zakázky a jejím zadáním, tím dalším je neustálé soutěžení na nejnižší cenu a v neposlední řadě pak letošní nešvar, že v průměru každá pátá vysoutěžená veřejná zakázka je nakonec zrušena. Tyto aspekty se velice negativně odráží v ekonomice společností ve stavebnictví, upozornil provozní ředitel společnosti Schindler pro Českou republiku Vladimír Steiner.
Stavebnictví patří k oborům, které nejvíce zasáhla nedávná ekonomická krize. Stavaři od roku 2008 přišli o 443 miliard korun, což je obrat za jeden rok. Podle analýzy statistických dat za tu dobu zkrachovalo 41 větších firem, o práci v sektoru přišlo až 50.000 lidí. Jedním z důsledků krize je výrazný pokles cen ve veřejných stavebních tendrech.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
