Původní vagony Bp, které mají být modernizovány, vyráběla v letech 1991 až 1992 vagónka ve Studénce. Po modernizaci by měla být vozidla schopná jet až stošedesátikilometrovou rychlostí místo současných 120 kilometrů v hodině. Rozšíří se i rozsah zemí, ve kterých budou České dráhy moci tato vozidla nasazovat. Nyní mohou jezdit jen omezeně například na Slovensku nebo v Polsku, po rekonstrukci je bude možné nasadit na vlaky po celé Evropě, uvedly dráhy.
Zakázka je rozdělená na dvě části. První se týká modernizace 31 vagonů, které by měla opravárenská společnost dodat do března 2016. Druhá polovina z uvedených 62 vozidel je obsažena v opci, kterou může dopravce následně využít. Miliardová hodnota kontraktu se vztahuje na modernizaci všech 62 vozidel.
Šumperské společnosti Pars nova, která se specializuje na opravy a modernizaci kolejových vozidel, loni klesly tržby meziročně o 378 milionů korun na 2,027 miliardy. V roce 2012 měla tržby 2,405 miliardy korun. Zisk se loni snížil o třetinu na 331 milionů korun ze 468 milionů v roce 2012. Společnost pro ČD modernizovala například motoráky řady 810 na žluté regionální vozy nazývané Regionova.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
