\"Určitě my jako stát navrhujeme navýšení kapitálu a doufáme, že korejský akcionář se k tomu přidá,\" uvedl ministr financí Andrej Babiš. Přestože situace v ČSA není ideální, předpokládá šéf resortu financí, který u státní společnosti zastupuje vlastníka, možnost postupného zlepšení. Zároveň uvedl, že stát udělá všechno proto, aby ČSA zachránil.
Optimisticky hodnotil situaci i předseda představenstva mateřského Českého Aeroholdingu Václav Řehoř, podle kterého neustále klesá částka, kterou aerolinie pro překlenutí současné krize potřebují. Nyní jde o finanční injekci zhruba 20 milionů dolarů (440 milionů Kč) během následujících šesti měsíců. Po navýšení kapitálu a po snížení provozních nákladů, které je součástí restrukturalizačního plánu, by měl dopravce hospodařit s vyrovnaným výsledkem.
Korejský dopravce získal loni 44procentní podíl v ČSA za zhruba 70 milionů korun. Od vstupu silného zahraničního dopravce si odborníci slibovali mimo jiné možnost výhodnějších nákupů strojů a služeb nebo vzájemné propojení sítí destinací, které by bylo pro ČSA výhodné. O pražském letišti jako o budoucím uzlovém bodu pro přestup cestujících z Asie hovořil při podpisu smlouvy s Korejci i tehdejší předseda vlády Petr Nečas (ODS).
Kromě 44 procentního podílu korejský dopravce požádal o dalších 34 procent, které obratem přeprodal společnosti Travel Service vlastněné podnikateli Jiřím Šimáněm a Jaromírem Šmejkalem. Využil k tomu opci na zbylé akcie státního aeroholdingu, kterou mu zaručila loňská smlouva schválená Nečasovou vládou. Obchod ještě musí posvětit Evropská komise a antimonopolní úřady v Rusku, na Ukrajině a v Izraeli, kde zmíněné společnosti podnikají. Po jejím schválení by stát v dopravci o majoritní postavení přišel.
ČSA v září oznámily záměr propustit 77 pilotů, 172 palubních průvodčích a 66 technicko-hospodářských pracovníků kvůli vyřazení letadel A320 z flotily společnosti. ČSA, které vloni prodělaly téměř miliardu korun, nyní zaměstnávají 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčích a téměř 270 pracovníků v administrativě.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
