Podle Beneše mohou nejistoty kolem neustále odkládaného a stále dražšího projektu dostavby elektrárny Mochovce zmařit celý plán prodeje SE. Zdůraznil, že Enel a slovenský stát, který má v SE 34 procent, by měly tato rizika před prodejem vyřešit.
\"Nepovažuji za příliš pravděpodobné, že by ČEZ podal nabídku na 66 procent akcií SE ... a převzal roli Enelu bez dodatečného řešení těchto rizik,\" řekl Beneš.
Enel chce podstatně snížit svůj obří dluh a prodává také podíly ve španělské společnosti Endesa a aktiva v rumunské výrobě a distribuci energie. Podle Beneše je možné, že vzhledem ke složitým problémům kolem Mochovců Enel nakonec na Slovensku zůstane. ČEZ také nehodlá jít do souboje se slovenskou vládou, pokud ta nabídne Enelu odkoupení jeho podílu v SE.
\"Musíme čekat na to, co udělá slovenský stát, a na to, jak se Enelu podaří prodat další aktiva,\" řekl Beneš.
Slovenský ministr hospodářství Pavol Pavlis minulý týden agentuře Reuters řekl, že vláda žádné garance na pokrytí rizik kolem Mochovců neplánuje. Premiér Robert Fico nadnesl možnost odkoupit od italské firmy 17 procent akcií elektráren, čímž by vláda získala v podniku kontrolní podíl.
Enel ovládl slovenského výrobce elektřiny v roce 2006, kdy v soutěži o dvě třetiny akcií podniku zvítězil před ČEZ a ruským podnikem RAO UES. Za kontrolní podíl v SE zaplatil 840 milionů eur (podle současného kurzu 23,2 miliardy Kč). O většinový podíl v SE vyjádřil na konci srpna zájem ČEZ a po něm Energetický a průmyslový holding (EPH).



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
