Kraj by z plánované veřejné podpory rozšíření zóny mohl hradit až čtvrtinu, tedy 300 až 400 milionů korun. Hejtman připomněl, že nynější čísla jsou zatím předběžná, konkrétně by je mělo určit až vládní usnesení o podpoře zóny. Kraj by svůj díl podpory neměl hradit naráz, ale během čtyř až pěti let. Peníze by měly směřovat především do silnic, počítá se například i s podporou technického školství.
Na zastupitelstvu přítomný náměstek ministra průmyslu a obchodu Tomáš Novotný uvedl, že vedle pracovních míst přímo ve Škodě Auto by v zóně mohlo vzniknout dalších nejméně 800 míst.
Memorandum Ujednání o porozumění konstatuje, že hradecký kraj připraví projekty pro zónu Kvasiny a další navazující projekty na území obcí Solnice, Kvasiny a Rychnov nad Kněžnou. Memorandum umožní kraji začít zajišťovat pozemky pro budoucí investory v zóně. Již v září kraj schválil 700.000 korun na financování prvotních studií rozvoje zóny.
\"Ujednání bude sloužit jako základní dokument pro vládní usnesení, které bude specifikovat konkrétní dílčí projekty v rámci infrastruktury potřebné pro tuto krajskou zónu,\" uvedl hejtman. Vládní usnesení, s jehož projednáním na vládě se počítá v prosinci, by mělo stanovit i konkrétní částky podpory.
Kvasinský závod Škody Auto v současnosti závod vyrábí modely Superb, Yeti a Roomster a má roční produkci 150.000 vozů. Ta by se měla postupně zvýšit až na zhruba 280.000 aut podle aktuální poptávky. Počet zaměstnanců by se měl ze stávajících 4200 lidí zvýšit na asi 5500 lidí v roce 2017, celkový počet nových zaměstnanců by pak mohl dosáhnout až 1500 osob.
V rozšířené továrně by měla začít výroba nové Škody Superb, kterou firma představí příští rok na autosalonu v Ženevě, terénního vozu pro Seat, nástupce SUV Yeti a v roce 2016 by se měl začít vyrábět ještě velký terénní vůz. Naopak nástupce Škody Roomster, který bude podle neoficiálních informací využívat koncernovou platformu modelu VW Caddy pro osobní i užitkovou verzi, se bude zřejmě vyrábět v závodu VW v Polsku.
Stát a kraj už do rozvoje zóny Kvasiny-Solnice investovaly v letech 2005 až 2012 skoro 1,5 miliardy korun, peníze směřovaly především do stavby a oprav silnic. Součástí byla také stavba požární stanice v Rychnově a čistírny odpadních vod v Solnici.
Zdeněk Rychtera jpt



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
