První část trupu letounu Aero odesílalo do Brazílie, kde letouny kompletují i částečně vyrábějí, v březnu. Jeho reálná podoba byla poprvé představena veřejnosti v říjnu, první vzlet je v plánu do konce letošního roku.
Celkové náklady na projekt pro Aero Vodochody představují 1,3 miliardy korun. Vzniknout by mělo více než 250 pracovních míst. \"Bez státní podpory se letecké programy v dnešní době dělat nedají, proto jsme za podporu České exportní banky rádi. Bez ní bychom mohli dělat přibližně pětinu projektů,\" uvedl Šimek. Embraer KC-390 je největší vojenský letecký program s českou účastí. Pro letoun Aero vyrábí kromě zadní části trupu i náběžnou hranu křídla, nákladní rampy a kabinové dveře. Celková doba výroby letounu se předpokládá 20 a více let, v plánu jsou stovky vyrobených kusů.
Aero uzavřelo s brazilským Embraerem smlouvu na výrobu strukturálních částí pro letoun KC-390 v roce 2011. Embraer KC-390 je nový vojenský víceúčelový dopravní letoun střední velikosti určený pro přepravu nákladu i lidí. Projekt iniciovaly brazilské vzdušné síly, respektive ministerstvo obrany, a vývoj letounu je v souladu s požadavky brazilského letectva. Do provozu by měl letoun vstoupit v roce 2016.
Prostřednictvím České exportní banky stát podporuje vývoz. Stát je také jejím vlastníkem. Vznikla v roce 1995 a je součástí systému státní proexportní politiky. Banka přispívá i k celkové konkurenceschopnosti České republiky.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
