V období od ledna do října prodej meziročně stoupl o tři procenta na 2,56 milionu vozů. Analytici nicméně upozorňují, že za růstem prodeje stojí zejména firemní nákupy vozů, zatímco poptávka ze strany spotřebitelů zůstává slabá, a to navzdory stoupajícím mzdám.
Nárůst prodeje automobilů za říjen vykázaly i některé další velké evropské trhy. V Itálii prodej například stoupl o více než devět procent, ve Španělsku vzrostl dokonce o více než 26 procent. Francie však zaznamenala pokles prodeje, a to o téměř čtyři procenta.
Souhrnné údaje o říjnovém vývoji poptávky po automobilech v Evropské unii zveřejní 18. listopadu Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V září se prodej aut v EU meziročně zvýšil o 6,4 procenta na téměř 1,24 milionu vozů. Tempo jeho růstu tak výrazně zrychlilo ze srpnových 2,1 procenta.
Evropský automobilový trh se loni začal zotavovat ze šestiletého útlumu. Křehké oživení automobilového trhu však podle agentury Reuters ohrožuje slabá důvěra v ekonomiku a geopolitické napětí, za kterým stojí například ukrajinská krize.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
