S konceptem nové generace letounu L-39 přišlo oficiálně Aero na začátku letošního roku. Nyní se pracuje na přesné podobě motoru. \"Několik zemí už o inovovaný letoun projevilo zájem, jednalo se například o země Evropské unie, ale přibyly i některé africké a asijské státy. Nejedná se ale o závazná jednání,\" řekl ČTK Šimek. Podle něj náklady na tento projekt pro Aero představují přibližně miliardu korun. Tržby by mohly činit až čtyři miliardy ročně. \"Pokud bude model úspěšný, dá se předpokládat, že se bude vyrábět i desítky let,\" dodal Šimek. Zahájením výroby vznikne v Aeru také asi 250 nových pracovních míst.
Aero Vodochody vyvinulo vojenský cvičný letoun Aero L-39 Albatros v 60. letech minulého století. Je to nejrozšířenější proudový cvičný letoun na světě, poslední kusy byly vyrobeny na počátku 90. let. L39NG je jeho inovovaný typ. Letadel L-39 Aero Vodochody vyrobilo více než 3000 kusů a používá je až 45 států světa.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
