Samotná bankovní rada již několikrát deklarovala, že \"následný návrat do standardního režimu měnové politiky nebude znamenat posílení kurzu na úroveň před vstupem do intervenčního režimu, protože v mezidobí dochází k průsaku slabšího kurzu koruny do domácích cen i dalších nominálních veličin.\"
Kurz koruny se po zahájení intervencí loni na počátku listopadu ustálil kolem 27,50 koruny za euro. Centrální banka přitom aktivně intervenovala jen v prvních dnech po ohlášení tohoto kroku. Od té doby se kurz koruny drží na slabších úrovních bez jejího zásahu.
Ekonom a bývalý rektor VŠE Richard Hindls upozornil na to, že reakce na konec intervenčního režimu bude z velké míry psychologická. \"Nebude to jen technická otázka, ale jaká bude psychologie i dalších změn v ekonomice a daňovém systému. Je zde například chování podnikatelů, kteří budou vyjadřovat na počátku nedůvěru,\" uvedl.
Člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy Zbyněk Frolík uvedl, že hlavním problémem je stabilita koruny kolem 27,50 Kč/EUR i když se daří průmyslu. \"Tedy spekulace ustaly a netlačí korunu do těch silných pozic. Otázkou je, co je za tím. Zda je to například obava, že ČNB přisype peníze. Nejsem si jistý, co nastane a jak pozvolné to posilování bude. Chceme pomalé přistání,\" uvedl.
Ekonomka Raiffeisenbank Helena Horská již dříve ČTK řekla, problémem může být způsob ukončení devizových intervencí. \"Bude se jednat o jedinečný experiment. Například Švýcarsko se k tomuto kroku také ještě nedopracovalo,\" uvedla s tím, že čím později k tomu ČNB přistoupí, tím to bude lehčí. \"Paměť trhu je krátká - možná, že za rok dva si málokdo vzpomene, že se koruna před intervencí obchodovala za 25,60 za euro,\" dodala.
Podle ní je třeba počítat se zvýšenou nervozitou trhu před samotným koncem režimu. \"V každém případě platí, že konec režimu přinese až inflace u cíle dvou procent. To také znamená, že se bude dařit i ekonomice. A když se ekonomice bude dařit, koruna přirozeně po uvolnění režimu zamíří k silnějším hodnotám. Skokovému posílení bude centrální banka bránit, ale tří až čtyřprocentní zisk je reálné si představit,\" dodala.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
