\"Železnice prošla různými obdobími, nádražní budovy však ve většině případů zůstaly tak, jak byly vybudovány v době největšího rozvoje železnic,\" uvedl náměstek ministra dopravy Ladislav Němec. Právě proto, že velká část z nich je v současnosti cennými architektonickými památkami, je o ně podle něj třeba náležitě pečovat.
Kromě hlavní ceny udělila asociace zvláštní ocenění pro zbylá nádraží, která se dostala mezi desítky finalistů a mezi kterými byly nádražní budovy například v Kubově Huti na Šumavě, nádraží Třeboň lázně nebo ostravské hlavní nádraží. Cenu naděje poté získalo nádraží Havířov, kterému hrozí demolice.
Minulé ročníky soutěže o nejkrásnější nádraží vyhrála nádraží v Rynolticích na Liberecku, východní nádraží v Opavě, Uherské Hradiště, Ostroměř u Hořic, Trutnov a Zahrádky u České Lípy. V Česku existuje na 2500 zastávek, na kterých se nachází zhruba 8000 nádražních budov a dalších železničních staveb.
Občanské sdružení pořádá soutěž od roku 2007, spolupracují s ním například Plzeňská dráha, České dráhy, Jindřichohradecké místní dráhy, Správa železniční dopravní cesty, Posázavský Pacifik nebo občanské sdružení ŽelPage.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
