\"Na základě provedené analýzy je možné konstatovat, že při vhodném řízení nemandatorních výdajů by měl být sektor vládních institucí schopen spolufinancovat prostředky z fondů EU,\" uvedl úřad.
Materiál hodnotí, zda bude možné z veřejných rozpočtů ČR vynaložit dostatek peněz na spolufinancování, aby ČR mohla vyčerpat veškeré prostředky z evropských fondů, které bude mít k dispozici.
Česko má v letech 2014 až 2023 z různých evropských fondů k dispozici 21,98 miliardy eur (asi 605 mld. Kč). Ministerstvo financí odhaduje, že na národní spolufinancování bude nutné vyčlenit dalších minimálně 4,8 miliardy eur (tedy minimálně 125 miliard korun). Evropská komise totiž proplácí maximálně 85 procent způsobilých výdajů, zbytek musí doplatit příjemce dotace. Ze státního rozpočtu se platí celých 15 procent pouze u příjemců, kterými jsou organizační složky státu či státní příspěvkové organizace. K nim patří například i Správa železniční dopravní cesty.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
