Potravinářské komoře se návrh nelíbí. Podle její mluvčí Dany Večeřové by podíly hlavní suroviny pro jednotlivé skupiny potravinářských výrobků měly být diferencované tak, jak to stanovují pravidla komorou několik let spravované značky Český výrobek-garantováno Potravinářskou komorou. Například pro některé produkty, jako jsou výsekové maso či mléčné výrobky, je podle potravinářů podíl 75 procent příliš nízký a měl by činit 100 procent. U jiných produktů, jako jsou například pekařské a cukrářské výrobky, by mohl být naopak nižší. Podle pravidel komory musí být výrobcem navíc tuzemská firma.
\"My chceme po dlouhých letech učinit nějaký krok,\" hájí návrh Jurečka. Argumentuje tím, že podobný návrh dokázalo u Evropské komise obhájit Slovensko. \"Klidně se v průběhu roku 2015 bavme o tom, že budeme něco zpřísňovat a něco upravovat, ale ať už tady konečně něco je,\" podotkl ministr. V současné době podle něj panuje v označování výrobků jako \"českého\" chaos a značení používá kdo jak chce.
\"Zaplať pánbůh za to, že už nějaká definice je,\" uvedl předseda Asociace českého tradičního obchodu Zdeněk Juračka.
Definice by podle dřívějšího Jurečkova vyjádření ministerstvu pomohla vyřešit problém, který vzniká v důsledku novely zákona o potravinách. Ta od ledna příštího roku mimo jiné ukládá prodejcům s ročními tržbami nad pět miliard korun povinnost zveřejňovat čitelně u vchodu pro zákazníky seznam pěti zemí, z nichž odebírá potraviny. Bude je muset sestupně seřadit podle podílu prodejů těchto potravin na tržbách. Obchodníci však argumentují tím, že neexistuje definice toho, která potravina je česká a která zahraniční.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
