Problémy spojené s dostavbou Mochovců mohou být podle analytiků největší brzdou případného vstupu do SE. Zájem o kontrolní podíl v SE, který nabízí zadlužená italská společnost Enel, má i česká energetická skupina ČEZ.
Výstavba třetího a čtvrtého bloku v Mochovcích začala v roce 1987. Kvůli nedostatku peněz však byly práce v 90. letech pozastaveny. Obnovil je v roce 2008 právě Enel, a to po ovládnutí Slovenských elektráren. Původně se počítalo s tím, že třetí a čtvrtý blok elektrárny budou hotovy v letech 2012 a 2013 a projekt vyjde na 2,78 miliardy eur. Letos v dubnu ale valná hromada schválila zvýšení rozpočtu na 3,8 miliardy eur.
Nejnovější zvýšení rozpočtu souvisí s bezpečnostními požadavky po havárii japonské jaderné elektrárny Fukušima před třemi lety, ale také s nedostatečnou efektivitou, sdělil podle slovenských médií slovenský ministr hospodářství Pavol Pavlis.
\"Dnešní rozhodnutí reflektuje důležitost dostavby třetího a čtvrtého bloku Mochovců jak pro slovenskou ekonomiku a téměř 10.000 lidí, kteří mají díky projektu práci, tak pro samotné Slovenské elektrárne,\" uvedl v prohlášení generální ředitel SE Luca D\'Agnese.
Třetí blok je v současnosti dokončen skoro z 80 procent, hotov má být koncem roku 2016. Čtvrtý blok, který je dostavěn z 60 procent, čeká dokončení o rok později, sdělila SE. Celkové náklady na jejich dostavbu chce SE krýt výhradně z vlastních zdrojů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
