\"Pro Českou republiku stejně jako pro Slovenskou republiku je důležitý rozvoj jaderné energetiky. Očekává se, že (česká) vláda schválí nikoliv výstavbu dvou bloků v Temelíně, ale jednoho bloku v Temelíně a jednoho bloku v Dukovanech jako nejbližší priority,\" řekl Mládek. Dodal, že v současnosti probíhají debaty, jak zajistit, aby tyto projekty měly co nejmenší dopad na daňové poplatníky a spotřebitele.
Český energetický koncern ČEZ původně plánoval rozšířit jadernou elektrárnu Temelín o dva bloky. Tendr na dostavbu však letos na jaře zrušil proto, že se vláda odmítla zavázat ke garantování výkupních cen elektřiny z nových reaktorů.
Také pro Slovensko, které značnou část elektřiny vyrábí z jaderných zdrojů, představuje atomová energie podle tamního ministra hospodářství Pavlise prioritu. \"Mandát podporovat jadernou energetiku v zemi, která je téměř stoprocentně závislá na dodávkách energetických surovin z třetích zemí, je zcela opodstatněný. Angažování se pro jadernou energetiku a jadernou bezpečnost je přirozenou součástí naší energetické politiky,\" uvedl Pavlis.
Na Slovensku v současnosti probíhá dostavba dvou bloků jaderné elektrárny v Mochovcích. Termín dokončení elektrárny se ovšem opožďuje a projekt prodražuje. Podle nejnovějšího rozpočtu by dokončení elektrárny mělo přijít na 4,63 miliardy eur (128 miliard Kč) oproti původně odhadovaným 2,8 miliardy eur.
Problémy s dostavbou třetího a čtvrtého bloku elektrárny, kterou provozuje společnost Slovenské elektrárne (SE), by se podle analytiků mohly stát hlavní brzdou vstupu nového investora do SE. O kontrolní podíl v SE, který nabízí zadlužená italská společnost Enel, projevil zájem ČEZ. Kromě elektrárny v Mochovcích provozují SE také dva jaderné bloky v Jaslovských Bohunicích.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
