\"Obrat sportu v České republice činí zhruba 125 miliard korun ročně, což s multiplikačním efektem vytváří dvojnásobné tržby napříč odvětvími. Z toho do veřejných rozpočtů plyne více než 50 miliard korun ročně,\" řekl Špaček, který se specializuje na poradenství zaměřené na sport, loterie a hry. Zhruba 20 až 25 procent, tedy kolem 11 miliard korun, z toho podle něj připadá na sportoviště.
Hlavním problémem sportovní infrastruktury, která často velmi rychle chátrá, je podle Špačka nekoncepční roztříštěnost vlastnické struktury. Typickým příkladem je prý existence sportovišť vlastněných sportovními kluby a dalších v majetku škol. \"Školní zařízení využívají vlastní sportoviště především dopoledne a sportovní kluby pak jiné odpoledne. To je klasický případ, kde by společné využívání sportovišť vedlo k tomu, že by bylo více peněz na obnovu, rozvoj a pak i úhradu provozních nákladů tohoto společného sportoviště,\" podotkl Špaček. Ideálním vlastníkem sportovišť by podle něj měla být obec. Sport totiž kromě jiného snižuje sociálně patologické jevy a zvyšuje zdraví populace.
Spolufinancování provozu a nákladů na investice by částečně vyřešilo i problém s financováním dalšího rozvoje sportovní infrastruktury, které by vyšlo na obrovské částky. \"Při dlouhodobé koncepci a vhodném regionálním rozložení sportovišť bychom potřebovali investice v řádu miliard korun ročně. Pokud bychom však chtěli dostat všechna sportoviště na úroveň západních zemí, tak v tom okamžiku se pohybujeme v částkách v řádu desítek až stovek miliard,\" zdůraznil Špaček.
Při posledním důkladném sčítání v roce 2011 se zjistilo, že sportovní kluby a tělovýchovné jednoty v Česku vlastní či provozují 19.187 sportovišť, z čehož 11.091 bylo takzvaně klasifikováno. Jejich účetní hodnotu Český svaz tělesné výchovy tehdy vyčíslil na více než 250 miliard korun. Tato sportoviště však činí \"jen\" 60 procent všech, další totiž vlastní obce, města, školy či soukromá zařízení.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
