\"Zvýšení míry nezaměstnanosti je nižší, než se očekávalo. Ke zvýšení došlo v okresech Svitavy a Chrudim, kde skončily sezonní práce, naopak na Pardubicku a Orlickoústecku pokračoval sestupný trend evidovaných uchazečů o zaměstnání,\" řekl ČTK ředitel Úřadu práce v Pardubicích Petr Klimpl.
V prosinci ještě bude lidí v evidenci úřadů práce přibývat. Klimpl odhaduje nárůst o půl procentního bodu. Lidem, kteří pracují například v lesnictví, stavebnictví nebo zemědělství, budou končit smlouvy na dobu určitou.
\"Meziroční srovnání je velmi pozitivní, loni v listopadu jsme měli v evidenci o 3600 lidí víc,\" řekl Klimpl.
V nabídce úřadů práce roste nabídka volných míst. Firmy aktuálně poptávají více než 3800 pracovníků, což znamená, že na jedno volné místo připadá zhruba pět uchazečů. Pět desítek lidí chce přijmout pardubická chemička Synthesia, podniky také hledají soustružníky, frézaře, svářeče nebo operátory na výrobní linky.
Toto profesní zaměření ale uchazeči o místo zpravidla nemají a potrvá možná deset let, než se nabídka a poptávka na trhu práce vyrovná, řekl Klimpl.
\"Bude odcházet do důchodu silná generace, která pracuje v těchto technických profesích. Zanedbali jsme výchovu jejich nástupců, až v posledních letech se to trochu zlepšuje,\" dodal Klimpl.
Vývoj nezaměstnanosti v Pardubickém kraji a jeho okresech v listopadu a říjnu 2014: počet nezaměstnaných* počet nezaměstnaných* podíl nezaměstnaných podíl nezaměstnaných listopad říjen listopad říjen Chrudim 4393(4199) 4325 (4097) 6,0 5,9 Pardubice 5583(5418) 5665 (5488) 4,8 4,9 Svitavy 5250(5195) 5119(5062) 7,4 7,2 Ústí nad Orlicí 5182(5064) 5240(5092) 5,5
5,5 Pardubický kraj 20.408 (19.876) 20.349 (19.739) 5,8 5,7
zdroj: Úřad práce
* celkový počet nezaměstnaných, čísla v závorkách udávají počet nezaměstnaných, kteří mohli bezprostředně nastoupit do zaměstnání



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
