\"Chtěli bychom posílit spolupráci s Českou republikou (v jaderné energetice) a zúčastnit se velkých projektů, které budou strategického významu, zejména pokud jde o rozšíření dvou jaderných elektráren v České republice,\" uvedl Valls na tiskové konferenci po jednání se Sobotkou.
\"Až se Česká republika rozhodne, jak to dopadne s rozšiřováním jaderných elektráren, chceme se v každém případě zúčastnit,\" dodal Valls, v jehož delegaci jsou i zástupci francouzských energetických koncernů Areva a EDF.
Právě Areva se přihlásila do později zrušeného tendru na dostavbu dvou bloků Temelína, ze soutěže ale byla posléze vyřazena. Česká vláda nyní zvažuje, že by v Temelíně a Dukovanech mohlo vyrůst po jednom novém bloku.
Sobotka k tomu poznamenal, že při jednání francouzského partnera seznámil s tím, že Česko připravuje novou strategii rozvoje jaderné energetiky. \"Máme zájem na tom, abychom rozvíjeli výrobu z jádra v obou stávajících jaderných elektrárnách, které máme v České republice,\" uvedl.
Mluvili prý i obecně o přístupu k jádru, na němž Praha i Paříž staví svou energetickou koncepci. \"Je velmi důležité, že v Evropě jsou země jako Francie, které rozumí potřebám České republiky udržet výrobu z jádra jako součást energetického mixu,\" konstatoval Sobotka s tím, že Česko hodně stojí o to, aby v Evropě existovala svoboda volby energetického mixu pro jednotlivé členské země. \"Ve Francii máme už řadu let partnera, který těmto našim argumentům rozumí,\" doplnil Sobotka.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
