\"Já jsem tady proto, abych také vyzval české podniky, aby investovaly ve Francii,\" uvedl Valls. Podle něj má zahraničí někdy deformovaný pohled na jeho zemi, když vnímá Francii především jako turistickou destinaci a zemi, kde se výborně vaří, a méně jako stát, který je pátou největší ekonomickou mocností světa a druhou v Evropě. Poznamenal, že takové klišé přetrvává, ale francouzská vláda se snaží reformami o změnu.
Ekonomická spolupráce mezi ČR a Francií by se měla podle něj prohloubit především v oblasti energetiky. \"Naše země si vybraly jádro, je to tedy svrchované rozhodnutí. Je to také odvětví, kde se dá spolupracovat na velice vysoké úrovni. Já jsem si jistý, že by naše dva státy mohly společně vytvořit skutečně evropské nukleární odvětví,\" dodal francouzský premiér.
Valls i český premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) se shodli, že letošní rok se stal zlomem ve vzájemných vztazích obou zemí. „Zahajujeme novou epochu a vyzývám vás, abyste ji budovali společně,“ řekl Valls. Sobotka poznamenal, že prostor pro ekonomickou spolupráci vidí zejména v oblasti energetiky, strojírenství, výstavby infrastruktury a ve vědě a výzkumu.
Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD) připomněl, že Francie je pátý nejdůležitější obchodní partner České republiky a čtvrtý největší zahraniční investor v Česku. Od roku 1993 podle něj Francie v ČR investovala kolem pěti miliard eur, což tvoří 5,2 procenta přímých zahraničních investic v zemi.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
