\"Letošní rok dopadne z hlediska obratu zhruba o deset procent hůře než loni, což je ale pro nás výborné, protože loni jsme měli významnou zakázku za 600 milionů korun. Počítám, že letos budeme mít půldruhou miliardu obratu,\" řekl. V příštím roce by se firma měla vrátit k růstu. \"Příští a přespříští rok bychom chtěli atakovat dvě miliardy,\" dodal.
Export tvoří až 80 procent tržeb skupiny. Za nejdůležitější trh Kejval považuje Velkou Británii, potenciál vidí v afrických zemích, Číně a Rusku. Právě v poslední jmenované zemi Techo i přes ekonomické sankce plánuje vlastní výrobu.
\"Rusové mají poměrně vysoká dovozní cla, kterým se chceme vyhnout tím, že budeme vyrábět lokálně. Ruský trh je pro nás klíčový. Aktuálně tam máme podepsané dva až tři velké klienty se zakázkami na další dva až tři roky, takže začátek máme zajištěný. První dodávku z místních zdrojů budeme expedovat na přelomu roku,\" řekl s tím, že v Rusku Techo bude zaměstnávat dvě desítky lidí.
Vlastní výrobu chce firma rozjet i v Číně, kde dosud hlavně nakupovala. \"Chtěli bychom také udělat další pobočku v Turecku a zcela novou ve Vietnamu. To všechno v příštím roce,\" uvedl Kejval.
Společnost Techo, která je od roku 2008 součástí nizozemské skupiny Royal Ahrend NV, dodává nábytek hlavně bankám, finančním i veřejným institucím a mezinárodním společnostem. Pobočky zřídila ve Velké Británii, na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku, Rumunsku, Chorvatsku, Rusku, Gruzii, na Ukrajině, v Číně a ve Spojených arabských emirátech. Kromě toho vyváží například do Nigérie, Gabunu či Trinidadu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
