\"Odbyt skupiny Volkswagen se v posledních týdnech tohoto roku vyvíjí podle plánu. Hranice deseti milionů (vozidel) je na dosah, navzdory všem nejistotám ve světovém automobilovém průmyslu,\" uvedl člen představenstva Christian Klingler, který je ve firmě zodpovědný za prodej.
Volkswagen, jehož součástí je mladoboleslavská Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát i největším výrobcem aut na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky VW, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini nebo Seat. Ředitel automobilky Martin Winterkorn v listopadu německým médiím sdělil, že koncern letos poprvé prodá více než deset milionů vozů.
Skupina za prvních 11 měsíců tohoto roku dodala 9,08 milionu vozidel, což bylo o 4,6 procenta více než před rokem. Údaj nezahrnuje dodávky vozů značek Scania a MAN, které jsou také součástí koncernu.
Škoda Auto již dříve oznámila, že v listopadu dodala zákazníkům 90.200 vozů, meziročně o 10,1 procenta více. Od ledna do konce listopadu dodala 955.300 aut, což představuje meziroční nárůst o 12,3 procenta. O více než 12 procent jí v tomto období vzrostl odbyt v Evropě. V Asii a Tichomoří Škoda dodala zákazníkům o 11,1 procenta více vozidel než před rokem. Letos by její celkový odbyt měl poprvé překročit hranici jednoho milionu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
