Mluvčí svazu EVG Regina Ruschová-Ziembaová informovala, že se dnes nepodařilo vyřešit spor mezi odbory a vedením DB o platových podmínkách. Svaz EVG chce pro všechny zaměstnance DB zvýšení platu o šest procent, nejméně však o 150 eur (4100 Kč) měsíčně. Podle mluvčí ale odbory nechtějí, aby se obětí sporu stali cestující, kteří železnici před Vánocemi a během svátků hojně využívají k cestám za příbuznými. Svaz proto do konce roku další stávku vyloučil.
Konkurenční odborový svaz GDL už na začátku prosince oznámil, že do 11. ledna žádnou stávku neuspořádá. Svaz letos na podzim kvůli sporu s DB o platy strojvůdců, pracovní dobu a vlastní postavení ve firmě svolal šest stávek, které zasáhly i železniční spojení mezi Německem s Českou republikou.
Svaz GDL ale varoval, že pokud mu DB neustoupí, uspořádá v lednu \"masivní protestní akci\". Výhrůžku dnes zopakoval i předák odborové centrály DBB, která je zastřešující organizací pro svaz GDL. \"Ve srovnání s tím, co v případě nesplnění požadavků způsobíme, byly všechny dosavadní stávky dětskou hrou,\" řekl deníku Süddeutsche Zeitung viceprezident DBB Willi Russ.
Kromě sporu o mzdy stojí za problémy v DB i konkurenční boj odborových svazů GDL a EVG. Svaz GDL chce nově kromě strojvůdců zastupovat i průvodčí a pracovníky jídelních vozů, mezi nimiž má ale většinu členů svaz EVG. Konflikt mezi oběma odbory by mohl vyřešit nový zákon, který ve čtvrtek schválila německá vláda. Podle něj by pro jednu profesní skupinu měla platit jediná kolektivní smlouva, a to ta, kterou uzavře se zaměstnavatelem odborový svaz, který má mezi zaměstnanci daného oboru víc členů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
