Dálnice, o které se jedná, spojují Záhřeb s přístavem v Rijece, Dalmácií a také severovýchodní částí země, Slavonií. Za jejich výstavbu a modernizaci dalo Chorvatsko od poloviny 90. let minulého století přes 35 miliard kun (125 miliard korun), náklady se ale prostřednictvím mýtného vracely jen pomalu. V současné době přesahuje výše dluhu čtyři miliardy eur (110 miliard korun) a jen letos měly dvě firmy provozující zmíněné dálnice uhradit 6,6 miliardy kun (23 miliard korun).
O tom, kdo koncesi získá, by se mělo rozhodnout příští rok na jaře a nový provozovatel by se mohl dálnic ujmout po prázdninách. Situaci ale ještě může změnit odpor obyčejných Chorvatů. Občanská iniciativa \"Naše dálnice nedáme\" sesbírala přes 500.000 podpisů na podporu referenda o pronájmu dálnic, o přípustnosti hlasování ale teprve rozhodne záhřebský ústavní soud. Komplikaci pak podle komentátorů mohou představovat i blížící se parlamentní volby, kvůli kterým by mohli politici rozhodnutí ještě odložit.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
