\"Rozhodnutí je podmíněno prodejem aktivit Lafarge v Německu, Rumunsku a Británii a provozů Holcimu ve Francii, Maďarsku, na Slovensku, ve Španělsku a v České republice,\" sdělila komise. Dohody o prodejích aktiv podle ní zmírní obavy z negativních dopadů spojení na konkurenční prostředí, z nichž by mohl vzejít růst cen.
Obě firmy se chtějí celkově zbavit aktiv, která vytvářejí roční příjem zhruba pět miliard eur (138 miliard Kč), aby si zajistily podporu antimonopolních úřadů s plánovanou megafúzí. Začaly už jednat s desítkami zájemců.
Holcim a Lafarge informovaly o vzájemném jednání o fúzi v dubnu. Transakcí vznikne kolos s tržní hodnotou kolem 55 miliard dolarů (asi 1,1 bilionu Kč).
Lafarge v současnosti zaměstnává kolem 65.000 lidí v 64 zemích světa. V České republice vlastní cementárnu v Čížkovicích na Litoměřicku.
Holcim má ve zhruba 70 zemích světa kolem 71.000 zaměstnanců. V Česku má cementárnu v Prachovicích na Chrudimsku a patří mezi přední české producenty cementu, kameniva, betonu a dalších stavebnin. Už loni se Holcim dohodl na převodu většiny svých českých závodů do rukou mexické společnosti Cemex v rámci širší dohody, podle níž Holcim od mexického konkurenta získá jeho německé provozy. Cemex se v říjnu dohodl, že převezme české aktivity Holcimu počátkem příštího roku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
