Listopadové tempo zpomalilo z říjnových 6,5 procenta. Za prvních 11 měsíců odbyt automobilů stoupl o 5,7 procenta. Český Svaz dovozců automobilů (SDA) již dříve oznámil, že prodej nových aut na českém trhu stoupl od ledna do listopadu o 17 procent.
Vzestup táhl silný růst na trzích Španělska, Británie a Itálie, naopak Německo a Francie, které jsou největšími trhy v EU, zaznamenaly mírný pokles. Nové členské země přispěly k celoevropskému růstu zvýšením prodeje o 5,5 procenta, z toho český trh zaznamenal v listopadu nárůst o 11,3 procenta.
Odbyt vozů největší evropské automobilky Volkswagen, do jejíž skupiny patří i česká Škoda Auto, vzrostl o 2,5 procenta. Nejvíce k tomu přispěl španělský Seat, jehož odbyt vzrostl díky oživení domácího trhu o deset procent. Škoda naopak vykázala minulý měsíc pokles o necelé procento, za prvních 11 měsíců roku je ale její prodej vyšší o 15,5 procenta.
Podle analytika KPMG Jana Linharta přinesl konec podzimu do statistik registrací nových osobních aut mírné ochlazení. \"Hlavním důvodem slabého růstu je pravděpodobně nižší počet pracovních dní oproti loňskému listopadu. Za celý rok tak můžeme očekávat růst mezi 5-6 procenty,\" uvedl Linhart.
Evropský automobilový trh se loni začal zotavovat ze šestiletého útlumu. Nadále však zůstává hluboko pod svým vrcholem z období před příchodem světové finanční krize.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
