ČKP varovala, že zrušení příspěvku povede ke zvýšení pojistného, podle obhájců novely k tomu ale nebude důvod. Senátor ODS Petr Bratský poukázal na to, že Senát dostal od Sněmovny jen týden na posouzení návrhu. Proto bude navrhovat, aby horní komora pouze umožnila přijetí novely využitím ústavní možnosti zákonem se nezabývat.
Příspěvek, který slouží k úhradě škod z provozu aut bez povinného ručení, platí od roku 2009. Poslanci KSČM původně novelou navrhovali pouze to, aby právo ČKP vymáhat příspěvek zaniklo po třech letech. Sněmovní výbory hospodářský a rozpočtový ale doporučily tento příspěvek zrušit s tím, že poplatek je jen další sankce.
Obhájci zrušení argumentovali mimo jiné tím, že příspěvek do garančního fondu vymáhá kancelář mnohdy neoprávněně od těch, kteří již příslušné vozidlo nevlastní. Příčinou jsou takzvané polopřevody automobilů, kdy nový vlastník vozu jej nepřihlásí na sebe. Novela by i takovéto situaci měla vyřešit.
Po vlastnících nepojištěných vozidel, kteří způsobili nehodu, mají náhradu škody vymáhat dopravní úřady obcí s rozšířenou působností. Vozidlo nepojištěného vlastníka bude vyřazeno z registru vozidel ve správním řízení.
Ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Síkora již dříve varoval, že vzroste počet nepojištěných aut, jichž je nyní asi 120.000. Podle ČKP splatí zhruba 30 procent z nákladů na nepojištěné škody viníci nehod. Zbytek je hrazen z příspěvků od nepojištěných motoristů.
Počet vozů pojištěných v rámci pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel, takzvaného povinného ručení, v letošním prvním pololetí stoupl o 104.000 na 7,095 milionu aut, vyplývá z informací na webových stránkách České kanceláře pojistitelů (ČKP). Registrovaných vozidel bylo podle statistiky Centrálního registru vozidel asi 7,8 milionu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
