Tento týden ztrácí ruská měna kolem 20 procent a země je na prahu své první měnové krize od roku 1998, kdy rychlý pád rublu zavedl Rusko do platební neschopnosti a lidé ztratili většinu úspor. Od počátku roku ztrácí rubl přes 50 procent a jeho pád odráží řadu faktorů - od krize na Ukrajině a západních sankcí proti Moskvě, přes obavy ze sestupu ekonomiky do recese až po nynější eskalující propad cen ropy na světových trzích.
\"Dodávat v rublech je pro nás nyní katastrofa. Strašně nás to poškozuje,\" řekla Plšková. Situace se podle ní neustále mění. \"Přesné dopady na naše hospodaření budeme znát na začátku příštího roku. Podle nich budeme přemýšlet o tom, zda budeme schopni realizovat náš plán,\" dodala generální ředitelka. Majitelé Aircraft Industries, ruský průmyslový holding UGMK, podle ní společnost podporují.
Aircraft Industries je největším českým výrobcem civilní letecké techniky. Navazuje na téměř osmdesátiletou tradici závodu na leteckou výrobu v Kunovicích. Společnost na konci loňského roku zaměstnávala 933 lidí a loni vykázala tržby za více než dvě miliardy korun. Rusko nadále zůstává jejím hlavním odbytištěm, byť firma se prosazuje i jinde. Letos například dodala první letadlo do Nepálu a chystá se i na další trhy v jižní Asii.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
