Dohodu premiéři podepsali druhý den summitu 16 zemí střední a východní Evropy a Číny v Bělehradu. Projekt rychlého železničního spojení mezi Balkánem a střední Evropou zapadá do plánu Číny vytvořit z řeckého přístavu Pireus jedno z center vývozu jejího zboží do Evropy. Čínský přepravní gigant Cosco Pacific tam má pětatřicetiletou koncesi na provoz a modernizaci dvou nákladních mol.
\"Vznikne tím koridor mezi Čínou a Evropou,\" řekl po slavnostním podpisu čínský premiér. \"S pomocí více takových expresních tratí se zvětší rozsah našeho vzájemného obchodu,\" dodal Li. Podle agentury Reuters ale zatím není jasné, kdo bude výstavbu financovat.
\"Chceme, aby studie proveditelnosti a všechny plány byly dokončeny v červnu příštího roku tak, aby trať mohla být postavena do června 2017,\" doplnil Vučić. Díky novému spojení se podle něj zkrátí doba jízdy mezi oběma městy ze současných zhruba osmi hodin na méně než tři hodiny.
Li v úterý oznámil, že Čína založí investiční fond v objemu tří miliard dolarů (66,5 miliardy Kč) pro investice ve střední a východní Evropě. Peking se snaží získat pozice v regionu, který je pro Čínu potenciálně lukrativním trhem a výrobní základnou s relativně levnou a kvalifikovanou pracovní silou a s rozsáhlými možnostmi rozvoje při těsné blízkosti Evropské unie.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
