\"Naši odběratelé v Rusku nám nemohou platit. S ohledem na kurz je pro ně těžké dostat se k potřebnému množství eur, v nichž v Rusku obchodujeme,\" řekl Hlavatý. Ruští zákazníci nyní podle něj řeší možnost, že by Jutě její pohledávky splatili dodávkou surovin. Šlo by například o v Rusku vyrobený polypropylen, který je jednou z hlavních surovin pro výrobu Juty.
Výpadek ruského trhu se Juta bude snažit nahradit nalezením odbytu v jiných zemí. \"Bude to ale velmi těžké. Krize v Rusku bude mít negativní dopad na celou Evropu,\" řekl Hlavatý. Největším odbytištěm Juty jsou tradičně země Evropské unie.
Juta do Ruska vyváží zejména stavební materiály, především sortiment různých podstřešních fólií. V posledních dvou letech Juta vývoz do Ruska výrazně zvýšila. Z objemu 191 milionů korun v roce 2011 se v letech 2012 a 2013 dostala na objem přes čtvrt miliardy korun. Největší růst zaznamenala právě u podstřešního sortimentu, jehož dodávky loni zvedla téměř o polovinu na 150 milionů korun.
Tržby Juty by měly letos dosáhnout rekordní úrovně sedmi miliard korun po loňských 5,8 miliardy korun. Tahounem růstu je především odbyt v západní Evropě.
Zdeněk Rychtera dr



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
