První turbína byla ve čtvrtém bloku připojena dnes v 15:00. Na plný výkon se tento blok dostane během prvního ledna.
Dukovany pokrývají pětinu tuzemské spotřeby elektřiny. Mají čtyři výrobní bloky. V listopadu se už bloky číslo tři a čtyři zastavily neplánovaně kvůli poruše potrubí. Mimo provoz byly oba bloky zhruba dva týdny. Blok číslo tři musel být v minulém týdnu znovu neplánovaně odstaven, aby mohla být opravena netěsnost jedné z kanalizačních větví. Odstávka trvala od středy do neděle.
Čtvrtý dukovanský blok byl odstaven podle plánu koncem listopadu kvůli výměně části paliva, prováděny byly také revize zařízení a jejich modernizace. Obměna se týkala hlavně systému kontroly a řízení druhé divize reaktorového bloku. Pracovníci nahradili novým vybavením 46 panelů s elektronikou.
Tento systém podle mluvčího představuje pomyslný mozek a nervová vlákna elektrárny. Zajišťuje a vyhodnocuje informace pro obsluhy blokové dozorny a zpětně vysílá povely pro jednotlivá zařízení, přiblížil. Systémy řízení jsou na všech čtyřech dukovanských blocích postupně obnovovány od roku 2005, tyto práce budou dokončeny v roce 2016. Celkové náklady se přiblíží k 15 miliardám korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
