\"Chceme naše německé partnery přesvědčit, že v zájmu evropského oživení musí Francie a Německo jít mnohem dále,\" řekl Macron a dodal, že Francie už plní své úkoly na poli ekonomických reforem. \"Německo musí investovat mnohem více. Je za to naléhavě zodpovědné, stejně jako my máme naléhavou zodpovědnost za provádění reforem,\" řekl ministr podle agentury Reuters.
Paříž vyzývá Německo k větší podpoře evropské ekonomiky už od poslední finanční krize a hluboké recese na konci minulého desetiletí. Francie nyní Berlínu a svým partnerům z EU slibuje, že už brzy sníží své rozpočtové deficity pod unijní limity a pokročí v ekonomických reformách, které by měly posílit její klesající konkurenceschopnost.
Dva vlivní ekonomové z Francie a Německa předložili loni svým vládám návrh souboru reforem a investičních iniciativ, který by měl oživit hospodářský růst ve dvou největších ekonomikách eurozóny. Zatímco Francie by uvolnila svůj nepružný trh práce a zmírnila regulaci profesí, Německo by začalo mnohem více investovat do své infrastruktury. Návrhy ekonomů pro Francii vesměs odrážejí opatření, která už nastínil ministr Macron.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
