\"Technicky jsou možné obě varianty. Jiná věc je, jestli toto řešení budou chtít i těžařské firmy. Ty původně chtěly buď plné prolomení, nebo nic,\" uvedl Mládek. U lomu ČSA bude podle expertů pravděpodobně velmi drahé obejít Horní Jiřetín z jihovýchodu, jak s tím počítá Mládkův plán. Severní energetická zatím návrh podle deníku komentovat nechce. Návrh nevítá ani starosta obce Horní Jiřetín Vladimír Buřt, jižní část obce by podle něj byla téměř na hraně lomu. Mládek v rozhovoru připustil, že některé domy i v jeho variantách budou muset být zbourány.
Ministr zatím není rozhodnut, kterou ze dvou variant nakonec bude prosazovat, prioritu jim přiřadí až po debatách v kraji. V plánu má návštěvu Bíliny, Horního Jiřetína, Litvínova a Sokolova. Jednat bude i s těžaři.
Otázku prolomení limitů těžby uhlí slíbil Mládek vyřešit v letošním roce. Zaměstnanecké svazy podporují úplné zrušení limitů, stanovených usnesením vlády v roce 1991. O tom, že se v Česku limity těžby uhlí \"dříve či později\" prolomí, je přesvědčen i prezident Miloš Zeman. Ten v říjnu uvedl, že by podpořil referendum v Ústeckém kraji, které by otázku platnosti limitů řešilo. Limity těžby hnědého uhlí v severních Čechách zaručují městům a obcím, pod nimiž je uhlí, že nebudou kvůli těžbě zbourány. Zrušení limitů by postihlo především Horní Jiřetín a jeho místní část Černice poblíž dolu ČSA. Hrana těžební jámy by se dostala jen pár set metrů od okraje Litvínova.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
