Čína je největším automobilovým trhem světa a zveřejněný údaj o počtu prodaných vozů zahrnuje osobní i dodávková auta. Prodej samotných osobních aut stoupl loni o 9,9 procenta na 19,7 milionu. V roce 2013 se zvýšil o 16 procent.
V prosinci prodej vozů stoupl meziročně o 12,4 procenta. Prodej osobních aut se přitom zvýšil o 16 procent na rekordních 2,06 milionu.
Čínská ekonomika se nyní podle CAAM snaží přizpůsobit faktu, že pomalejší ekonomický růst bude běžný. Také automobilový trh tím vstupuje do éry stabilního růstu. Letos tak CAAM očekává zvýšení prodeje vozů, a to osobních i dodávkových, o sedm procent na 25,1 milionu.
Někteří analytici jsou však mnohem pesimističtější a předpokládají ještě slabší zájem o auta. Zdůvodňují to tím, že ekonomika po loňském nejpomalejším růstu za 24 let by měla dále zpomalit. Podle konzultační společnosti Automotive Foresight tak prodej aut letos stoupne jen o tři až čtyři procenta.
Zpomalení růstu prodeje zvýšilo napětí mezi zahraničními automobilkami a prodejci aut v Číně. Prodejci obviňují automobilky jako je BMW a Toyota, že stanovují nereálné cíle a nutí je k nákupu více aut, než jsou schopni prodat. Prodejci vozů BMW, Porsche a Toyota se podle agentury Reuters již spojili kvůli jednání s automobilkami ohledně podpory a prodejních cílů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
