Praha v létě roku 2008 rozhodla, že asi 200.000 metrů čtverečních parcel na ostrově prodá Konsorciu Rohan, ve kterém má většinový podíl společnost Sekyra Group. Prodej se ale zatím neuskutečnil. Otázka prodeje pozemků přijde na řadu ve chvíli, kdy konsorcium získá první územní rozhodnutí. Firma nyní podle ředitele platí Praze roční nájemné ve výši 17 milionů korun. Od poloviny roku začne prodej prvních bytů.
Rohanský ostrov stejně jako celý Karlín poničila v srpnu 2002 katastrofální povodeň. Území je dodnes zanedbané. V místě mají vzniknout obytné domy, obchody, kanceláře, nábřeží a park. Počítá se s protipovodňovou ochranou.
V první fázi vyrostou dvě administrativní budovy a šest domů s 281 byty a stovkami parkovacích míst. Jde o zhruba pětinu plánovaného projektu. Následovat budou další etapy. V oblasti by měly z více než poloviny vzniknout bytové domy, zbytek budou kanceláře. Celkový počet bytů by se měl pohybovat kolem 1200 až 1300.
Sekyra rozvíjí i další projekty po celé Praze. K nejzajímavějším patří revitalizace Smíchovského nádraží. Novou čtvrť chce Sekyra stavět také v areálu žižkovského nákladového nádraží. Budova nádraží je ale památkově chráněna. Jde o projekty za miliardy korun.
Developerská společnost se zaměřuje především na český trh, kde působí osmnáct let. V minulosti měla aktivity rovněž v Rusku a na Slovensku, ale v důsledku realitní krize se z těchto trhů stáhla. Média spekulují o jejím napojení na KDU-ČSL.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
