\"Dosavadní informace od německých orgánů ohledně rozsahu působnosti zákona a způsobech jeho vymáhání jsou bohužel nejasné a nekompletní, a proto se také ministerstvo práce a sociálních věcí, které je gestorem této problematiky, obrátilo na spolkovou ministryni práce a sociálních věcí s žádostí o vyjasnění,\" uvedla Volaříková.
Nárok na minimální mzdu 8,5 eura mají v Německu od začátku roku všichni zaměstnanci s výjimkou učňů a studentů připravujících se na zaměstnání a rovněž dlouhodobě nezaměstnaných v prvním půlroce po nástupu do práce. Za nedodržení minimální mzdy hrozí zaměstnavatelům pokuty v řádu desítek tisíc eur.
V tuzemsku nařízení kritizují zejména autodopravci. Zvýšení mezd by pro ně údajně znamenalo neúnosné zvýšení nákladů. Německá minimální mzda je totiž proti té české více než čtyřnásobná a hodinová mzda tuzemského šoféra ji tak zdaleka nedosahuje.
Zavedení minimální mzdy i pro tranzitující řidiče kritizoval i europoslanec Pavel Svoboda (KDU-ČSL). Podle něj v takovémto případě není žádný obchodní vztah s německým zákazníkem a tranzitující dopravce není v přímé konkurenci domácím (německým) dopravcům. Zároveň dodal, že část německých zákazníků už po českých dopravcích požaduje potvrzení o tom, že svým řidičům německou minimální mzdu vyplácejí.
Kromě polských a českých dopravců mají vůči německé normě výhrady rovněž firmy z Maďarska, pobaltských zemí či dalších států východní části EU. Podle polských médií má však jejich požadavek podporu například i z Británie, Irska či Španělska.
Zástupci dopravců označují vztažení zákona na zahraniční přepravní firmy za diskriminační, protože jej žádná jiná evropská země neuplatňuje. Německo tím podle nich porušuje evropský princip volné dopravy.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
