ŘSD po firmách požadovalo, aby hlavní inženýr stavby měl praxi v oboru nejméně 15 let. Podle ÚOHS byl tento požadavek nepřiměřený a diskriminoval některé uchazeče o zakázku.
ŘSD se hájilo tím, že v době, kdy zakázku vypsalo, existoval na trhu dostatečný počet firem, které tyto podmínky splňovaly. Podle ÚOHS ale už samotný požadavek na autorizaci v oboru mosty a konstrukce zaručuje praxi hlavního inženýra stavby.
\"S přibývajícími lety praxe nemusí nutně přibývat také zkušeností a dovedností osoby, která praxi získala. Je naopak možné, že s narůstající délkou praxe může osoba vykonávající předmětnou činnost považovat výkon své práce za určitou rutinu, přičemž nelze s jistotou tvrdit, že lze zlepšovat své schopnosti a zkušenosti donekonečna,\" uvedla v rozhodnutí místopředsedkyně ÚOHS Eva Kubišová.
Aktuální rozhodnutí je pravomocné, ŘSD se proti němu neodvolalo. Zakázku nakonec v souboji čtyř uchazečů vyhrálo Sdružení Estakáda Děčín, které tvořily firmy Viamont DSP, JHP spol. s r.o. a Energetické a dopravní stavby.
ŘSD patří k nejčastěji pokutovaným státním firmám za chyby ve veřejných zakázkách. Loni dostalo například pokutu 200.000 korun, když nezákonně rozdělilo zakázku na opravu dvou mostů ve Štítech na Šumpersku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
