\"Máme nastavený scénář, až se tento požadavek oficiálně objeví,\" řekl ředitel. V Německu a v Rakousku prý už lidé podepisují petice požadující přísné posouzení reaktoru. \"Jsem přesvědčen, že máme dostatek argumentů, abychom prokázali, že vliv na životní prostředí je zanedbatelný, reálně nulový,\" řekl Štěpanovský. Odvolal se přitom na své zkušenosti, když se jako šéf Jaderné elektrárny Temelín účastnil jednání o dostavbě temelínské elektrárny.
Dukovany, stejně jako mladší Temelín, pokrývají pětinu tuzemské spotřeby elektřiny. Desetiletá licence na provoz prvního dukovanského bloku vyprší na konci tohoto roku. Povolení pro další provoz zbývajících tří jaderných bloků Dukovan musí ČEZ získat v letech 2016 a 2017.
Odpůrci jaderné elektrárny by v procesu EIA mohli vznést řadu požadavků a dotazů, mohlo by dojít i na soudy, které by zřejmě mohly rozhodovat i o zastavení bloku. \"Ale já jsem přesvědčen, že všechny (dotazy) zodpovíme, jak jsme dokázali zodpovědět v Temelíně,\" řekl Štěpanovský, který dukovanské elektrárně šéfuje od letošního 1. ledna.
Problémy při prodlužování provozu jaderných bloků by mohla způsobit mezinárodní úmluva o hodnocení vlivů na životní prostředí přesahujících hranice států. Na konferenci o Dukovanech na to už loni v červnu ve Valči upozornila Dana Drábová, předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB). \"Máme stanovisko ministerstva životního prostředí, že prodloužení provozu Dukovan nevyžaduje hodnocení vlivu na životní prostředí,\" řekl tehdy ČTK Ladislav Štěpánek z představenstva ČEZ.
Štěpanovský dnes uvedl, že o novou licenci pro první blok Dukovan bude ČEZ žádat SÚJB. Vydána bude, pokud se podaří prokázat, že toto jaderné zařízení odpovídá všem současným bezpečnostním standardům. Případný proces EIA by podle Štěpanovského spadal do působnosti ministerstva životního prostředí a ministerstva průmyslu a obchodu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
