Úsek Veselí nad Lužnicí - Bošilec by měl stát bezmála 635 milionů korun, hodnota druhé zakázky na stavbu dálnice u Borku nedaleko Českých Budějovic si vyžádá 718 milionů korun.
Zahájit práce na stavbě obou úseků se ředitelství silnic dlouhodobě nedaří. Samotná soutěž trvá od roku 2012, ředitelství už v minulosti vítězem v obou tendrech vyhlásilo společnost Skanska. Jeho rozhodnutí ale zrušil Úřad o ochranu hospodářské soutěže (UOHS), na který se obrátili právě současní vítězi zakázek Strabag a Eurovia. Obě firmy Skansku, která v obou tendrech požadovala podobnou cenu 600 milionů korun, podezíraly z podnákladových cen.
Rozhodnutí o výsledku zakázky ředitelství uchazečům rozeslalo v předchozích dnech a zatím neuplynula lhůta pro případná odvolání, uvedl Studecký. Odvolat se tak dosud mohou uchazeči s vyššími nabídkovými cenami, nebo může proti svému vyloučení protestovat společnost Skanska. Ta dlouhodobě uvádí, že požadované ceny nepokrývají náklady na oba projekty.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Nyní je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
