Počet registrací nových aut v Evropě loni vzrostl o 5,7 procenta, zaznamenal tak první růst od finanční krize. V samotném prosinci pak stoupl již 16. měsíc za sebou. Celkem bylo registrováno 12,55 milionu aut, což bylo hluboko pod rekordem z roku 2007, kdy počet registrací dosáhl 16 milionů.
Odhad vypracovaný ve spolupráci s organizací IHS Automotive předpokládá nejsilnější růst prodeje v Itálii a ve Španělsku, dále pak v Německu, Británii a zemích jižní Evropy.
Prezident sdružení ACEA Carlos Ghosn, který je zároveň ředitelem automobilky Renault Nissan, považuje za jeden z nejslibnějších segmentů lehké sportovně užitkové vozy (SUV). Zájem o tato auta by mohl podle něj podpořit i pokles cen pohonných hmot.
IHS však podle agentury Reuters očekává pouze omezený přínos poklesu cen pohonných hmot, a to zvláště v Evropě, kde velkou část ceny u čerpacích stanic tvoří daň.
IHS také předpokládá, že globální poptávka po osobních a lehkých užitkových vozech stoupne o 2,4 procenta. Expanzi potáhne Čína, která však růst zpomalí. Prodej aut zřejmě klesne na Blízkém východě, v Japonsku, Brazílii, Argentině a v Rusku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
