Přibylo také vypsaných výběrových řízení, meziročně o 18,2 procenta. Ve věstníku se od ledna do konce prosince objevilo 3433 tendrů na stavební práce za celkem 133,8 miliardy korun.
U 45 procent z nich stát už ukončil výběrová řízení a zadal zakázky konkrétním společnostem k realizaci. Vysoutěžená cena byla v průměru o 15 procent nižší než ta, kterou měly veřejné instituce v plánu do staveb investovat. V porovnání s předchozími lety se tento rozdíl zmenšuje. Desetinu zakázek s celkovou hodnotou 14 miliard korun zadavatelé zrušili.
Zhruba dvě třetiny soutěží (62 procent) vypsaly regionální úřady a sdružení, mezi které patří kraje, města, obce a správy komunikací. Více než pětinu (23 procent) zakázek poptávají \"ostatní subjekty\", tedy například školy, nemocnice, církevní instituce či svazy. Zbytek oznámení o zakázce zadávaly ministerstva a další celostátní úřady (12 procent) a státní podniky (tři procenta).
Při hodnocení finančního objemu oznámených zakázek je rozdělení podílů částečně odlišné. Nejvíce peněz, 40 procent, investují regionální úřady a sdružení, s 30 procenty následují ministerstva a celostátní úřady, s 28 procenty \"ostatní\" subjekty a se dvěma procenty státní podniky.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
