MMR, které čerpání peněz z fondů EU v Česku koordinuje, při svých odhadech vycházelo hlavně z údajů od jednotlivých řídících orgánů. Ty odhadují, že celková suma nedočerpaných peněz za letošní rok bude činit mezi 18 až 23 miliardami korun.
Při započítání vedlejších dopadů však MMR pracuje i se scénářem, že výše nedočerpání může být i 41 miliard korun. \"Pokud se nám nepovede vypořádat s některými riziky a nebudou realizovány například velké dopravní stavby, mohla by částka nedočerpaných peněz v roce 2015 z evropských fondů dosáhnout v krajním případě až 85 miliard korun,\" varovala ministryně Šlechtová.
Materiál ministryně představila na pondělním jednání vlády, jeho projednání však vláda nedokončila. Podle MMR se prý některé resorty domnívají, že pohled MMR jako národního koordinátora je příliš kritický a jejich programy nejsou tak rizikové, jak je MMR vidí.
Letošní rok je posledním, kdy je možné čerpat peníze z programového období 2007 až 2013. Česko v něm mělo k dispozici více než 700 miliard korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
