\"Vyjednáváme s jinou dopravní společností, která by nám zajistila alespoň částečně náhradní dopravu - a to buď ve víkendovém režimu, nebo by obsloužila dopravní špičku. Vozový park budeme mít k dispozici, potřebujeme ale řidiče. Jistě ale víme, že v plném rozsahu se nám nepodaří autobusovou dopravu zajistit. K tomu by bylo třeba mít najednou až 12 šoférů,\" uvedla Jitka Kočicová z magistrátního odboru dopravy. Podle jednatele Dopravní a logistické společnosti Tomáše Brady je náhradní doprava v kompetenci města. \"My s radnicí spolupracujeme,\" řekl dnes ČTK.
Výstražné stávce nezabránilo ani dnešní jednání odborářů a vedení dopravce u primátora Vladimíra Puchalského. Předmětem sporu je navýšení základní hodinové mzdy. Zatímco zaměstnanci ji chtějí zvýšit ze současných 90 na 100 korun za hodinu, dopravce hodlá přistoupit na 95 korun. \"Dle názoru Dopravní a logistické společnosti je požadavek na navýšení mezd o 11,1 procenta při stávající ekonomické situaci, míře inflace a průměrné mzdy v regionu neadekvátní, s čímž se ztotožnil i zprostředkovatel určený ministerstvem práce a sociálních věcí,\" uvedl v tiskovém prohlášení jednatel společnosti Brada. Doplnil, že průměrná měsíční mzda řidiče autobusu byla loni 22.424 Kč, což je mírně pod krajským průměrem.
Podle Rudolfa Paráka z Nezávislého odborového svazu automobilové dopravy, který řidiče zastupuje, je spor o kolektivní smlouvu dlouhodobou záležitostí. Zvýšení na sto korun žádají proto, že se řidičům za posledních pět let mzda nezvedla. \"Chceme tak mzdy dorovnat,\" řekl ČTK Parák.
Do pondělní výstražné stávky se zapojí 29 řidičů z 30, jeden je v pracovní neschopnosti. Aktuální informace o náhradní dopravě najdou cestující podle zástupců města na stránkách radnice www.prerov.eu. Přerovanům i lidem dojíždějícím do města městskou hromadnou dopravou navíc hrozí, že pokud se jednání nikam neposunou ani příští týden, doprava se zastaví příští pátek na celý den.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
