\"V Evropě umíme vyjednávat tak, aby z počátečních neshod vzniklo velmi dobré, čestné řešení,\" poznamenal řecký ministr v Bruselu před jednáním s ministry financí ze všech zemí EU. Spor okolo Řecka ale na programu tohoto jednání formálně není, toto téma řešila právě pondělní Euroskupina, tedy schůzka ministrů financí států platících společnou měnou.
Když Varufakis na schůzce odmítl připravený návrh závěrů počítající s půlročním prodloužením programu a řeckými závazky pokračovat v reformách, dal Dijsselbloem na tiskové konferenci Aténám čas do pátku. \"Doufám, že o prodloužení programu požádají,\" řekl dnes šéf Euroskupiny.
Ve chvíli, kdy tak řecká vláda učiní, bude podle něj možné bavit se o tom, jak umožnit \"pružnost\" programu a vložení řeckých politických priorit. \"Samozřejmě to program nesmí vykolejit,\" dodal nizozemský ministr a šéf Euroskupiny.
Varufakis dnes zdůraznil, že je třeba najít dobré řešení \"pro průměrného Evropana - ne průměrného Řeka, Nizozemce nebo Němce\". V pondělí večer zmínky o \"pružnosti\" odmítl jako příliš obecné s tím, že ve chvíli, kdy jeho vláda zpochybňuje celý koncept záchranného programu, nemá zájem na jeho \"kosmetických\" změnách.
Řecký ministr také uvedl, že už v pondělí byl připraven souhlasit s návrhem, který mu předložil eurokomisař Pierre Moscovici. V něm se počítalo s čtyřměsíčním prodloužením smlouvy o půjčce a řeckým slibem, že splní své závazky vůči věřitelům. Po čtyři měsíce, které by byly využity k dalšímu jednání, by se také Atény zavázaly počkat s realizací svých politických plánů.
Takové prohlášení nakonec v pondělí Euroskupina vůbec neřešila a místo toho Dijsselbloem předložil to, které Varufakis okamžitě odmítl a řečtí diplomaté vzápětí poskytli novinářům.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
