\"Pošleme ten dopis ještě dnes,\" uvedl mluvčí vlády ve vysílání řecké televize. Odmítl se však vyjádřit k přesnému obsahu dopisu. Některá média již v úterý informovala, že řecká vláda hodlá předložit věřitelům žádost o šestiměsíční prodloužení dohody o půjčce, z níž se má ale oddělit část dříve slíbených úsporných opatření a reforem.
Atény v pondělí odmítly jako \"absurdní\" a \"nepřijatelný\" návrh, který počítal s žádostí Řecka o šestiměsíční prodloužení jeho mezinárodního záchranného programu v objemu 240 miliard eur (6,6 bilionu Kč). Jednání nové levicové vlády s jejími věřiteli z eurozóny tak skončilo krachem už podruhé za posledních pět dnů. Dijsselbloem, který setkání předsedal, uvedl, že Atény mají na žádost o prodloužení čas do pátku, jinak záchranný program 28. února skončí.
Atény podmínky záchranného programu eurozóny a Mezinárodního měnového fondu (MMF) odmítají, protože prý poškozují řeckou ekonomiku a společnost. Řecký ministr financí Janis Varufakis v pondělí poprvé veřejně prohlásil, že je připraven souhlasit s prodloužením programu, ale za jiných podmínek, než chtěla eurozóna. Především není ochoten přistoupit na další snížení důchodů pro chudé seniory a na zvýšení daně z přidané hodnoty.
Mnoho investorů věří, že bez ohledu na rétoriku obě strany nakonec najdou do konce měsíce řešení. Pokud by se to nepodařilo, ocitly by se Atény bez peněz.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
