Za 20 let narostl počet zaměstnanců podniku šestinásobně, meziročně o 150. Z 3000 pracovníků je desetina agenturních. Jejich počet firma dlouhodobě snižuje, ale kvůli nepřetržité výrobě je stále potřebuje.
Podnik vyrábí kabely pro významné světové automobilky, před 20 lety závod začínal s 20 druhy, dnes tvoří výrobní portfolio 40.000 druhů výrobků. Vyráběné kabelové propojky slouží pro přenos vysokofrekvenčních signálů v automobilech, hlavní know-how firmy je montáž koncovek. V některých kabelech má firma monopolní postavení.
\"Všechny významné automobilky nás znají. Velmi pružně reagujeme na požadavky. Multimediální i anténní kabely si lze objednat s týdenním předstihem. Ne každý to umí a ne každý to chce dělat,\" uvedl Batko. Podnik exportuje 100 procent produkce hlavně systémovým dodavatelům automobilek. Přímé kontrakty má s hlavními zákazníky BMW a Volkswagen.
MD Elektronik vlastní 7,3 hektaru ploch na okraji Chotěšova. Plzeňský kraj už firmě schválil sousední rozvojové území o ploše 3,5 hektaru. \"Z centrály skupiny MD (Waldkraiburg u Mnichova) se k nám stahuje stále více činností. Pět let máme vlastní vývoj s 30 lidmi, zakládáme závod automatizace, kde bude 50 až 60 lidí vyrábět automaty pro naši výrobu,\" řekl Batko. V plzeňské průmyslové zóně Borská pole má ještě pronajatou halu na logistiku se 150 zaměstnanci.
Většina pracovníků jsou ženy, 22 procent muži. \"Pětina zaměstnanců je přímo z Chotěšova, dalších 60 procent z měst a hlavně vesnic z okruhu do 20 kilometrů, asi desetina lidí je z Plzně,\" uvedl vedoucí výroby Vilém Bednář. Na každou směnu sváží pracovníky devět autobusů. Polovinu jízdného hradí firma. Průměrná mzda v podniku je 29.000 korun, základní mzda bez přesčasů se blíží 20.000 Kč. \"Jsme stále spíše malá vesnická firma. Se zaměstnanci se pravidelně scházíme. Fluktuace je minimální. Myslím, že děláme pro lidi docela dost,\" dodal Batko.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
