Firmy mají podle analýzy nasmlouvanou práci průměrně na půl roku (5,9 měsíce), velké stavební společnosti dokonce na více než deset měsíců. \"Pokud bude pozitivní vývoj sektoru pokračovat a firmy uvidí udržitelnost tohoto růstu i pro další roky, počet zaměstnanců stavebních firem by v průběhu roku 2015 mohl vzrůst o čtyři až pět procent,\" přiblížil závěry kvartální analýzy ředitel analytické společnosti CEEC Research Jiří Vacek.
Zaměstnat nové lidi chce například firma Skanska, která loni získala největší objem veřejných stavebních zakázek. \"Vzhledem k tomu, že v některých segmentech stavebního trhu došlo k oživení, je nábor nových zaměstnanců nezbytný. Především v oblasti železničního stavitelství plánujeme investice do mechanizace a pokračuje nábor kvalifikovaných zaměstnanců,\" prohlásil generální ředitel Skanska ČR a SR Roman Wieczorek.
Větší objem práce než před rokem potvrdily především firmy, které pracují v oboru inženýrského stavitelství, tedy ty, které staví silnice a železnice. Smlouvy na delší dobu než v roce 2014 má 40 procent těchto firem. \"V návaznosti na plánovaný růst výkonu logicky počítáme i s nárůstem počtu zaměstnanců a dalšími investicemi do technologií,\" podotkl člen představenstva Strabag Rail Luboš Tomášek.
Stavebnictví patří k oborům, které nejvíce zasáhla nedávná ekonomická krize. Stavaři od roku 2008 do roku 2013 přišli o 443 miliard korun, což je obrat oboru za jeden rok. Firmy výrazně propouštěly, trend se přitom nezměnil ani loni. Podle Českého statistického úřadu klesl v roce 2014 počet zaměstnanců v podnicích s 50 a více zaměstnanci meziročně o 4,8 procenta. O práci ve stavebnictví přišlo kvůli krizi více než 50.000 lidí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
